Retourneren

Niet tevreden met je bestelling? Dat kan gebeuren.

We hanteren een retourbeleid van 14 dagen. Dit betekent dat je na ontvangst van je artikel 14 dagen de tijd hebt om een retour aan te vragen.

Om in aanmerking te komen voor een retour, moet je artikel in dezelfde staat zijn als je het hebt ontvangen, niet gedragen of ongebruikt, met labels, en in de originele verpakking. Je hebt ook het aankoopbewijs nodig dat steeds wordt meegestuurd. 

Om een retour te starten, kun je contact met ons opnemen via webshop@maisondesbonheurs.be. Let op: retouren moeten naar het volgende adres worden gestuurd: Paddegatstraat 72a, 1880 Nieuwenrode - België 

De klant is zélf verantwoordelijk voor het terugsturen van het pakket. Dat betekent, dat de kosten van het terugsturen steeds voor de rekening van de klant zijn. 

Voor vragen over retourneren kun je altijd contact met ons opnemen via webshop@maisondesbonheurs.be

Schade en problemen
Inspecteer je bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen. Dan kunnen wij het probleem evalueren en het voor je oplossen.

Uitzonderingen/artikelen die niet mogen worden geretourneerd
Artikelen in de uitverkoop of cadeaubonnen kunnen helaas niet worden geretourneerd.

Omruilen
De snelste manier om het gewenste artikel te krijgen is het artikel dat je hebt te retourneren en het nieuwe artikel apart te kopen als de retour eenmaal is geaccepteerd.

Wettelijke bedenktermijn van 14 dagen in de EU
Onverminderd het bovenstaande heb je, als de goederen naar de Europese Unie worden verzonden, het recht om je bestelling binnen 14 dagen te annuleren of te retourneren, om welke reden dan ook en zonder opgave van redenen. Net als hierboven moet je artikel zich in dezelfde staat bevinden als waarin je het hebt ontvangen, niet gedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Je hebt ook een bon of het aankoopbewijs nodig.

Terugbetaling
Wanneer we je retour hebben ontvangen en geïnspecteerd, krijg je hier melding van en laten we je ook weten of de retour is goedgekeurd. Bij goedkeuring word je automatisch binnen tien werkdagen terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode. Vergeet niet dat het enige tijd kan duren voordat de bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling heeft verwerkt en gestort.
Neem contact met ons op via webshop@maisondesbonheurs.be als het meer dan 15 werkdagen geleden is dat we je retour hebben goedgekeurd.